• Dave Bijvoet van Mobile Service Centre Hoorn kreeg onlangs het certificaat ‘Erkend UNETO-VNI Elektrotechnisch Reparatiebedrijf’ overhandigd door Wim Borsboom namens Uneto-VNI.

    Tom Bijvoet

Mobile Service Centre Hoorn: Erkend Reparatiebedrijf

20-02-2018, 14:51 | Lezersnieuws | Dave

Mobile Service Centre Hoorn mag sinds kort de titel ‘erkend elektrotechnisch installatiebedrijf’ voeren. Met de erkenning laat Mobile Service Centre zien dat het reparaties aan telefoons en tablets snel en vakkundig uitvoert, met extra zekerheden voor de consument. Een onafhankelijke organisatie stelt na jaarlijkse kwaliteitscontroles steeds opnieuw vast of het bedrijf aan de strenge regels voldoet om deze titel te mogen dragen. Kwaliteit is hier dus geen loze kreet, maar een gestaafde belofte.

12 maanden garantie

De erkenning van elektrotechnische reparatiebedrijven is een initiatief van brancheorganisatie UNETO-VNI. De titel geeft klanten extra garantie dat hun apparaat bij deze bedrijven in goede handen is. Met het certificaat dat Mobile Service Centre onlangs ontving, laat het zien dat het een betrouwbaar vakbedrijf is die goede kwaliteit en snelle service biedt. Maar ook dat het bedrijf goed opgeleid personeel in dienst heeft en duidelijke reparatie- en garantievoorwaarden biedt. Erkende bedrijven zijn daarnaast verplicht om de Algemene Reparatievoorwaarden Consumentenelektronica van de brancheorganisatie te hanteren. Deze voorwaarden zijn in overleg met de Consumentenbond tot stand gekomen. Hierin staat bijvoorbeeld dat u recht heeft op drie maanden garantie voor de reparatie. Mobile Service Centre biedt zelfs garantie tot 12 maanden. Kortom, een partij waar u met een gerust hart uw dierbare smartphone of tablet vol met waardevolle data aan kunt toevertrouwen. 

Onnodige e-waste Onbekendheid met de mogelijkheden van reparaties en onzekerheid over de resultaten,  doen veel consumenten besluiten om hun defecte apparaten bij het afval te zetten. Een hoop onnodige e-waste, vindt ondernemer Dave Bijvoet. 'In veel gevallen is het goedkoper om een product te laten repareren. Voordat we een reparatie uitvoeren, maken we eerst samen met de klant de afweging of repareren de moeite waard is'. Veel consumenten weten de weg naar Mobile Service Centre al te vinden. 'We zien dat er steeds meer mensen zijn die rekening houden met het milieu en een bijdrage willen leveren aan een schonere en duurzamere wereld. Zij denken goed na voordat ze een defect apparaat weggooien. Dankzij een kleine reparatie kan een apparaat vaak weer jaren mee.'