• Marcel Rob - Hoorn Marketing
  • ROBERTGORT.NL - Hoorn Marketing

Nominatie voor Hoornse citymarketing

HOORN Hoorn is genomineerd voor de Nationale Citymarketing Trofee 2019.

Na bijna twee jaar actieve citymarketing vanuit Hoorn Marketing, met het beeldmerk 'Ik hou van Hoorn', zijn successen bereikt. Het aantal bezoeken in Hoorn is in 2018 flink gestegen naar 2.800.000 bezoeken. Een stijging van ruim 600.000 bezoeken, wat neerkomt op een toename van 27%. Daarnaast voelen inwoners en bezoekers zich meer verbonden met de stad en zijn zij trots op de stad Hoorn.

Citymarketeer Stefan Kraft van Ermel is trots op de nominatie en de groei van de stad: "Het is een eer dat de vakjury Hoorn Marketing genomineerd heeft voor deze trofee. Dat wij binnen 1,5 jaar tijd, in de ogen van de vakjury de nominatie hebben verdiend, daar zijn wij ontzettend trots op. Met Hoorn hebben we goud in handen."
De Nationale Citymarketing Trofee wordt jaarlijks uitgereikt aan 'de beste citymarketing gemeente van Nederland' van het afgelopen jaar. Deze trofee wordt uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing op 17 juni. Hoorn is genomineerd in de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners en neemt het op tegen gemeente Bergen op Zoom. Bij de beoordeling zijn elementen als beleidsmatige aanpak, organisatie, mediaprofilering, monitoring en aantoonbare effecten van citymarketing meegewogen. Ook is gevraagd naar een kosten-batenanalyse en de ontwikkelingen ten opzichte van vorig jaar. Tenslotte is er gekeken naar vernieuwing en bijdrage aan het vakgebied. Deze elementen worden tijdens jurypresentaties verder uitgediept, vervolgens wordt er een winnaar gekozen.